luni, 13 septembrie 2010

O zi in Cheile Rasnoavei



Am plecat duminica dimineata spre Brasov, mai precis la Cheile Rasnoavei unde am fost invitati de un bun prieten care isi sarbatorea ziua de nastere. Am fost 15 persoane care ne-am bucurat de privelistea minunata a Postavarului, a Cheilor, dar mai ales de vremea frumoasa de toamna.

Cheile Rasnoavei sunt localizate in masivul Postavarul, la 3 km de soseaua Predeal-Rasnov. Au devenit cel mai cunoscut, dar si cel mai cautat loc, datorita sporturilor extreme: bungee-jumping de la 150 de metri, escalada, tiroliana, rapel, punte suspendata, traversare pe corzi, via ferrata mare, via ferrata mica.

Accesul se face cu trenul:
coborare in Gara Predeal si apoi traseu de 2 ore pana in Cheile Rasnoavei, iar cu masina: pe DN1 pana la intrarea in Predeal, se face stanga imediat dupa pod, pe drumul Predeal-Rasnov, apoi dupa Complexul Conca Verde se face la dreapta pe un drum forestier semnalizat destul de slab.

Dupa ce am parcurs drumul de la sosea pana la chei, am vazut cablurile care atarnau de la bungee-jumping. Erau mai multi curajosi care asteptau sa fie ridicati in nacela pentru ca mai apoi sa faca saritura. Nimeni nu se urca singur acolo. Exista instructori care iti fac instructajul si sunt alaturi de tine de la inceput pana in momentul in care se termina saritura. Uneori exista persoane care nu asculta indicatiile si exista riscul de accidente. Am trecut mai departe pentru ca nu venisem pentru asa ceva. Un prieten m-a intrebat daca vreau sa sar si eu. I-am spus ca astazi nu am venit cu curajul la mine. Dar am promis ca data viitoare voi fi pregatita. Cine stie ? E o chestiune de curaj. S-ar putea sa vezi cu altfel de ochi viata. Poate fi un moment de rascruce. Ma mai gandesc la aceasta posibilitate.

Instalatia de bungee jumping din Cheile Rasnoavei este una din cele doua din Romania (mai este una la barajul Vidraru) si este considerata ca fiind cea de-a doua din Europa (dupa Elvetia). Saltul dureaza aproximativ 45 de minute. Recent, a fost inaugurata si o instalatie de 42 de metri, pentru cei care experiementeaza pentru prima oara saltul in gol cu coarda elastica.

Am gasit un site cu cele mai spectaculoase 20 de locuri de facut bungee jumping in lume. Poate ma duc intr-una din aceste locatii.
Tot in Cheile Rasnoavei se face si alpinism. Unul dintre prieteni venise pregatit pentru escalada. Avea masina plina cu hamuri, cabluri, casti, carabiniere si alte lucruri trebuincioase. Dar pentru ca se facuse tarziu mi-am luat talpasita regretand ca nu am putut face o excursie pe autostrada muntelui (o stînca alba, calcaroasa care coboara in chei langa pod ). Sunt mai multe trasee in functie de dificultate. Dar le-am promis ca ma duc in urmatoarele locuri din lume unde se face escalada.

Cativa prieteni care nu erau conditionati de timp au ramas si se pare ca s-au distrat de minune.

A fost agitatie multa prin chei pentru a vremea a fost frumoasa si cataratorii nu puteau sa ramana pe la casele lor.

O noutate cu care ne-am confruntat a fost taxa de 3 lei de persoana pe care a trebui sa o dam la intrarea in chei. Ne-am executat si am platit-o chiar daca nu intelegeam pentru ce este.

Urmatoarea iesire, dar mai lunga, va fi in Retezat, cu cazarea la cort, langa Lacul Bucura.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu